การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อนาแนวคิดทางด้านการจัดการโลจิสติกส์มาเชื่อมโยงและประยกุต์ใช้ในการวางแผนการลงทุนส่วนบุคคล โดยการนำหลักการ 7R ทางการจัดการโลจิสติกส์ ซึ่งประกอบไปด้วย Right Product, Right Quantity, Right Condition, Right Customer, Right Place, Right Time และ Right Cost (S.Sudalaimuthu and S.Anthony Raj. 2009 : 11) มาเชื่อมโยงในมุมมองของการลงทุนโดยเฉพาะการลงทุนส่วนบุคคล โดยสามารถเชื่อมโยงได้ดังนี้ 1 ) Right Product เชื่อมโยง กับการเลือกผลิตภัณฑ์การลงทุนที่ถูกต้อง 2) Right Quantity เชื่อมโยงกับปริมาณการลงทุนที่ถูกต้อง3) Right Condition เชื่อมโยงกับสภาพการเงินที่ถูกต้อง สำหรับการลงทุน 4) Right Customer เชื่อมโยงกับผู้ที่จะได้รับ ผลประโยชน์จากการลงทุนที่ถูกต้อง 5) Right Place เชื่อมโยง กับการเลือกลงทุนในแหล่งที่ถูกต้อง 6) Right Time เชื่อมโยง กับการลงทุนในช่วงเวลาที่ถูกต้อง และ 7) Right Cost เชื่อมโยง กับต้นทุนในการลงทุนที่ถูกต้อง โดยเมื่อนำหลักการ 7R มาประยุกต์ใช ้เพื่อวิเคราะห์และวางแผนการลงทุนส่วนบุคคล จะทำให้ผู้ลงทุนสามารถวิเคราะห์
ตนเองและวางเป้าหมายทางเลือกในการลงทุนหรือจัดพอร์ตการลงทุนของตนเองได้อย่างชัดเจนและเหมาะสมกับตนเองมากที่สุด
This article aims to present the concept of Logistics Management to link and applying with personal investment planning by adopted 7R in logistics management that include: Right Product, Right Quantity, Right Condition, Right Customer, Right Place, Right Time and Right Cost (S.Sudalaimuthu and S.Anthony Raj. 2009 : 11) are linked in the view of investment, especially in personal investment planning. Right Product linked to choosing the right investment products. The applications of 7R are Right Quantity linked to the quantity of investment is required, Right Condition linked to the financial conditions, Right Customer linked to the person who will benefit from the investment, Right Place linked to investing in the correct sources, Right Time linked to investing in the correct time, and Right Cost linked to investing in the correct cost. When applying 7R for Analyze and plan for personal investment. Investors can make their own analysis and targeted alternative investment appropriate.