dc.contributor.advisor | ประชัน คะเนวัน | en_US |
dc.contributor.advisor | ประสิทธิ์ สุวรรณรักษ์ | en_US |
dc.contributor.author | อำนวย, ชัยนาม | |
dc.date.accessioned | 2018-09-24T04:49:58Z | |
dc.date.available | 2018-09-24T04:49:58Z | |
dc.date.issued | 2561-09-21 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/4350 | |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาความคิดเห็นของประชาชนต่อการให้บริการงานทะเบียนราษฎรของสำนักงานทะเบียนอำเภอสตึก อำเภอสตึก จังหวัดบุรีรัมย์ ใน 3 ด้าน ได้แก่ ด้านเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการ ด้านคุณภาพของงานที่ให้บริการ และด้านอาคารสถานที่และสิ่งอำนวยความสะดวก กลุ่มตัวอย่างได้จากการกำหนดโควตาผู้มารับบริการจากสำนักทะเบียนอำเภอสตึก อำเภอสตึก จังหวัดบุรีรัมย์ จำนวน 200 คน แล้วทำการเลือกโดยบังเอิญจนครบจำนวน 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามที่มี 3 ลักษณะ คือ แบบตรวจสอบรายการ แบบมาตรฐานประมาณค่า 5 ระดับ และแบบปลายเปิด โดยแบบสอบถามมีความเชื่อมั่น เท่ากับ 0.9191 สถิติพื้นฐานที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1.ความคิดเห็นของประชาชน ต่อการให้บริการงานทะเบียนราษฎรของสำนักทะเบียนอำเภอสตึก อำเภอสตึก จังหวัดบุรีรัมย์ โดยภาพรวมอยู่ระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า อยู่ในระดับมากทุกด้าน ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุด คือ ด้านเจ้าหน้าที่ผู้ให้บริการ รองลงมา คือ ด้านอาคารสถานที่และสิ่งอำนวยความสะดวก และคุณภาพของงานที่ให้บริการ ตามลำดับ 2.ความคิดเห็นและข้อเสนอแนะอื่น ๆ ที่มีจำนวนมากที่สุด คือ ควรจัดให้มีบริการนอกเวลาทำการมากที่สุด รองลงมา คือ ต้องการให้เจ้าหน้าที่เป็นที่ปรึกษาให้กับประชาชนที่มาติดต่อราชการ และต้องการให้เจ้าหน้าที่มีความกระตือรือร้นในการให้บริการ ตามลำดับ | en_US |
dc.description.sponsorship | The purpose of this study was to investigate the people's opinions towards the civil registration services of Satuk District Registration Office in Satuk District, Buriram Provinice in 3 aspects: service staff, service quality, and buildings and facilities. The samples were 200 people who receive the services from Stuk District Registration Office, selected by using quota sampling and accidental sampling, respectively. The research instrument used for collecting the data was a 3-part questionnaire, including check list,5-rating scale, and open-ended form with its reliability at 0.9191. The statistics used for analyzing the collected data were percentage, mean, and standard deviation. The findings were as follows: 1. The people's opinions towards the civil registration services of Satuk District Registration Office in Satuk District, Buriram Province both as a whole and at each aspect were at "high” levels. The ranking from the highest to the lowest mean scores were service staff, followed by buildings and facilities, and service quality, respectively 2. The additional opinions and suggestions with the highest percentages were that the overtime working - hour services should be provided, followed by people do need the staff to be their advisors about services provision, and the staff should be enthusiastic in providing services, respectively. | en_US |
dc.language.iso | th_TH | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ | en_US |
dc.subject | ความคิดเห็นของประชาชนต่อการให้บริการงานทะเบียนราษฎรของสำนักงานทะเบียนอำเภอสตึก อำเภอสตึก จังหวัดบุรีรัมย์ | en_US |
dc.title | ความคิดเห็นของประชาชนต่อการให้บริการงานทะเบียนราษฎรของสำนักงานทะเบียนอำเภอสตึก อำเภอสตึก จังหวัดบุรีรัมย์ | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of People toward the Civil Registration Services of StukDistrict Registration Office in Stuk District , Buriram Province Amnuay Chaiam | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.discipline | รัฐประศาสนศาสตร์ | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.name | รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |