ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

ธรรมาภิบาลในการบริหารงานองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นตามความคิดเห็นของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบุลราชธานี

Show simple item record

dc.contributor.author วิชัย, ลุนสอน
dc.contributor.author ไพศาล, พากเพียร
dc.date.accessioned 2019-06-22T07:10:53Z
dc.date.available 2019-06-22T07:10:53Z
dc.date.issued 2562
dc.identifier.citation รมยสาร ,ปีที่ 16 ฉบับ 2 (พฤษภาคม-สิงหาคม 2561) : หน้า 465-482 en_US
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/4998
dc.description.abstract การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาธรรมาภิบาลในการบริหารงานองค์กรปกครอง ส่วนท้องถิ่นตามความคิดเห็นของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี และเพื่อศึกษาข้อเสนอแนะในการปฏิบัติงานตามหลักธรรมาภิบาลตามทัศนคติของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานีกลุ่มตัวอย่างคือ นักศึกษาระดับ บัณฑิตศึกษาที่ จำนวน242คน เครื่องมือวิจัยเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อ มูลได้แก่ร้อยละค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่าธรรมาภิบาลในการบริหารงานองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่ น ตามความคิดเห็นของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี ด้านหลักความโปร่งใสควรมีการอธิบาย ชี้แจงและเสนอแนะในทุกเรื่องที่เป็นประโยชน์แก่ ประชาชนที่มาขอรับบริการด้านหลักความคุ้มค่าควรมีการใช้ ทรัพยากรที่มีอย่างจำกัดได้อย่างคุ้มค่า และเกิดประโยชน์สูงสุดแก่ส่วนรวมด้านหลักความรับผิดชอบควรมีความกระตือรือร้นในการแก้ไขปัญหาการปฏิบัติงาน ด้านหลักนิติธรรมควรมีการดำเนินการให้มีการปฏิบัติตามกฎ ระเบียบที่กำหนดไว้อย่างเคร่งครัดด้านหลักการมีส่วนร่วมควรเปิดโอกาสให้บุคลากรในหน่วยงานและชุมชน มีส่วนร่วมในการประเมินผลการปฏิบัติงานด้านหลักคุณธรรมควรมีการปฏิบัติหน้าที่ด้วย ความซื่อสัตย์สุจริตบนพื้นฐานของคุณธรรมและจริยธรรมข้อเสนอแนะในการปฏิบัติงานตามหลักธรรมาภิบาลตามทัศนคติของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี คือควรส่งเสริมให้บุคลากรในสังกัดมีวินัยยึดมั่นในคุณธรรม จริยธรรมและจรรยาบรรณวิชาชีพปฏิบัติ หน้าที่ด้วยความเป็นธรรมบริหารงานให้เกิดประโยชน์สูงสุดกับ ประชาชนโดยไม่ยึดถือตำแหน่ง หน้าที่ควรยอมรับข้อผิดพลาดแล้ว และรีบดำเนินการแก้ไขให ทันท่วงทีควรประชาสัมพันธ์ให้ ประชาชนได้เข้าใจเกี่ยวกับกฎระเบียบ ผู้บริหารต้องมีความรับผิดชอบต่อประชาชนในการนำปัญหา ความต้องการของประชาชนไปดำเนินการแก้ไขอย่าง เต็มกำลังความสามารถ en_US
dc.description.abstract The purposes of this research were to study good governance in local administrative organization based on the opinions of graduate students at Ubon Ratchathani Rajabhat University and to study recommendations on good governance practices based on the attitude of graduate students at Ubon Ratchathani Rajabhat University. The samples of this research were 242 graduate students. The research instrument was a questionnaire. Statistics used in data analysis were percentage, mean, and standard deviation. The research results revealed that the good governance in the administration of local administrative organizations based on the opinions of the graduate students in the Ubon Ratchathani Ratchathani University in principle of transparency aspect, there should be description, instruction and suggestion on everything useful to the people who obtain the services. The value aspect showed that there should be the effective application of limited resources to make the best use of value and benefit to the public. The responsibility aspect showed that there should be enthusiasm to resolve operational problems. The rule of law aspects showed that there should be the performance to ensure compliance with the rules and regulations strictly. The participation aspects showed that there should be an opportunity provided for personnel in the organization and community to participate in performance assessment. The ethics aspect showed that there should be the operation with integrity, goodness, and faith on the basis of morality and ethics. Suggestions on operating according to the principles of good governance based on the attitudes of graduate students at Ubon Ratchathani Rajabhat University were as follows: there should be an encouragement for personnel to be affiliated with the discipline of holding honesty, ethics and professional ethics, and do their duties with fairness, and administer the best benefits to the people without sticking in the position and should learn about the problems and then find the solutions of the problems in time, should give information to the people to understand about the rules. Executives had to have responsibility to the public to solve the problems and needs of the people effectively and perfectly. en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.subject ธรรมาภิบาลในการบริหารงานองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นตามความคิดเห็นของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบุลราชธานี en_US
dc.title ธรรมาภิบาลในการบริหารงานองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นตามความคิดเห็นของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบุลราชธานี en_US
dc.title.alternative Good Governance in Local Government Administration as Perceived by Graduate Students,UbonRatchathaniRajabhat University en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics