ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

การพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลงสำหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่2

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chookiat Jarat en_US
dc.contributor.advisor Kampeeraphab Intanoo en_US
dc.contributor.author ศรีจันทร์ มีคม
dc.date.accessioned 2018-09-06T03:17:55Z
dc.date.available 2018-09-06T03:17:55Z
dc.date.issued 2561-09-05
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/4307
dc.description.abstract The purposes of this study were 1) to find the efficiency of using the lesson plans for improving vocabulary learning through songs for Mattayomsuksa 2 Students based on the criterion at 80/80, 2) to compare the students English vocabulary achievement before and after learning vocabulary songs, and 3) to investigate the level of students satisfaction with vocabulary learning through songs. The samples in this study were 14 Mattayomsuksa 2 Students who enrolled in the Fundamental English course (EN 22101) in the first semester of acadmic year 2016 at Watbanpatadbu School, Prakhonchai District, Buriram Province under Buriram Primary Educatitonl Service Area Office 2, selected by purposive sampling technique with the three main reasons. Firstly, they were taught fundamental English course (EN 22010) by the researcher herself . Secondly, the researcher was their advisors. Lastly, the students in this class consisted of a mix of low, moderate, and high English proficiency students. The research instruments used for collecting data were 1) 10 lesson plans for teaching English vocabulary through songs, 2) English vocabulary achievement test, and 3) a questionnaire for students satisfaction. The statistics used to analy the collected data were percentage, mean, standard deviation, and dependent samples t-test. The significant difference eas set at the leve of .05. the findings were as follows: 1 . The efficiency of lesson plans for improving vocabulary lesson plans for improving vocabulary learning through songs for Mattayomsukas 2 Students was 86.93/87.14, which higher than the standard criterion set at 80/80. 2. The learning achievement of students post-test mean scores was higher than the pre-test scores with statistically significant difference at.05 level. 3. The students satisfactions for improving vocabulary learning through songs was at the most satisfactory leve en_US
dc.description.sponsorship การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) หาประสิทธิภาพของแผนการการจัดการเรียนรู้เพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลงสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 ที่มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียน ก่อนเรียนและหลังเรียนคำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลงและ 3) ศึกษาระดับความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 ที่มีต่อการเรียนคำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 จำนวน 14 คน ซึ่งเรียนภาษาอังกฤษพื้นฐาน (EN 22101) ในภาคเรียนที่1 ปีการศึกษา 2559 โรงเรียนบ้านปะทัดบุ อำเภอประโคนชัย จังหวัดบุรีรัมย์ สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาบุรีรัมย์เขต2 ได้มาโดยวิธีการเลือกแบบเจาะจงด้วยเหตุผล 3 ประการ คือ 1) เป็นนักเรียนที่กำลังเรียนภาษาอังกฤษพื้นฐาน (EN 22101) กับผู้วิจัย 2) ผู้วิจัยเป็นครูที่ปรึกษา และ 3) นักเรียนในชั้นนี้ประกอบด้วยกลุ่มอ่อน กลุ่มปานกลาง และกลุ่มเก่ง เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลง จำนวน 10 แผน 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อนละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และ Dependent samples t-test. โดยกำหนดค่าความมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการวิจัยพบว่า 1. แผนการจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลงสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 มีประสิทธิภาพเท่ากับ 86.93/87.14 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้คือ 80/80 2. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังเรียน มีคะแนนเฉลี่ยสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3. ความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษอังกฤษโดยใช้เพลงมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุด en_US
dc.language.iso th_TH en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.subject การพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลงสำหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 en_US
dc.title การพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษโดยใช้เพลงสำหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 en_US
dc.title.alternative Improvimg Vovabulary Learning through Sons for Mattayomsuksa 2 Students en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.discipline Emglish en_US
dc.degree.level ปริญาโท en_US
dc.degree.name ครุศาสตรมหาบัณฑิต en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics