ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

ผลการใช้ชุดการสอนภาษาอังกฤษ เรื่องกาลเพื่อการสื่อสารสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3

Show simple item record

dc.contributor.advisor นวมินทร์ ประชานันท์ en_US
dc.contributor.advisor ชูเกียรติ จารัตน์ en_US
dc.contributor.author ไรวินท์ปภา, ภัทรวิเศษพันธ์
dc.date.accessioned 2017-09-28T02:12:02Z
dc.date.available 2017-09-28T02:12:02Z
dc.date.issued 2559
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/2536
dc.description.abstract The purposes of this study were: 1) to develop and determine the efficiency of the instructional packages on communicative English tenses for grade 9 students based on the standard criterion set at 75/75; 2) to compare the students’ learning achievement before and after learning through the instructional packages on communicative English tenses; and 3) to investigate their satisfaction towards the instructional packages on communicative English tenses of grade 9 students. The samples of this study were 24 grade 9 students who took fundamental English (E23101) course in the first semester of academic year 2013 at Muangphochaipittayakom School, Nongki District, Buriram Province under The Secondary Educational Service Area Office 32, selected by simple random sampling technique. The research instruments were instructional packages, achievement test, and satisfaction questionnaire. The statistics used to analyze the collected data were percentage, mean, standard deviation, and dependent samples t-test. The findings were as follows: 1. The instructional packages on communicative English tenses for grade 9 students had an efficiency of 77.96/77.92 which was higher than criterion set at 75/75. 2. Grade 9 students who learned by using instructional packages on communicative English tenses after learning had higher achievement than before learning at the .01 level of statistical significance. 3. Grade 9 students were satisfied toward the instructional packages as a whole at the most satisfactory level. The findings can be significant for teachers and students to develop an effective teaching and learning the communicative English tenses in ELT setting through the instructional packages. en_US
dc.language.iso th_TH en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.subject ผลการใช้ชุดการสอนภาษาอังกฤษ เรื่องกาลเพื่อการสื่อสารสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 en_US
dc.title ผลการใช้ชุดการสอนภาษาอังกฤษ เรื่องกาลเพื่อการสื่อสารสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 en_US
dc.title.alternative The Effects of the Instructional Packages on Communicative English Tenses for Grade 9 Students en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.discipline ภาษาอังกฤษ en_US
dc.degree.level ปริญญาโท en_US
dc.degree.name ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics