Abstract:
การวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านอัตลักษณ์ของผลิตภัณฑ์ การสนับสนุนของหน่วยงานรัฐ การตลาดออนไลน์ ส่งผลต่อการยกระดับผลิตภัณฑ์ชุมชนประเภทขนมจีน กรณีศึกษาชุมชนสวายจีก อำเภอเมือง จังหวัดบุรีรัมย์ การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ กลุ่มตัวอย่างได้แก่ บุคลากรทั้งภาครัฐและเอกชนทุกภาคส่วนที่เป็นคณะกรรมการโครงการ RISMEP และผู้ประกอบการผลิตขนมจีน รวมทั้งหมด 15 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาได้แก่แบบสัมภาษณ์เชิงโครงสร้าง การเก็บรวบรวมข้อมูลโดยการสัมภาษณ์เชิงลึก วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการตีความและสรุปความเรียง ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการยกระดับผลิตภัณฑ์ชุมชนประเภทขนมจีน กรณีศึกษาชุมชนสวายจีก อำเภอเมือง จังหวัดบุรีรัมย์นั้นได้แก่ อัตลักษณ์ของผลิตภัณฑ์ การสนับสนุนของหน่วยงานรัฐ การตลาดออนไลน์ ส่งผลต่อการยกระดับผลิตภัณฑ์ชุมชนประเภทขนมจีน
The purpose of this research is to study the factors identity, government support, online marketing affecting the enhancement of community products of the Thai rice flour noodle a case study of Sawai jeek community, Muang district, buriram province. This research is a qualitative research. The sample 15 groups were Small and Medium Business network committee. The tools used in the study were structured interviews and data collection by in-depth interviews. Analyze data by interpreting and summarizing essays. The research results were found that factors affecting the upgrading of community products, Thai rice flour noodle a case study of the Sawai jeek community, Muang district, Buriram province are as follows: product identity, government support, online marketing affecting the enhancement of community products of thai rice flour noodle.