ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

ผลของโปรแกรมการฝึ กสติแบบวิภาษวิธีต่อการปรับตัวของนิสิตพยาบาลชั้นปี ที่ 1

Show simple item record

dc.contributor.author ฐพัชร์ คันศร, วีระชัย เตชะนิรัตคิศัย, อานนท์ สังขะพงษ์,นภาพร เหลืองมงคลชัย,ศิริลักษณ์ ชิ้นทอง,ศิศศิประภา อาจนิมาตย์
dc.date.accessioned 2020-09-10T04:55:46Z
dc.date.available 2020-09-10T04:55:46Z
dc.date.issued 2063
dc.identifier.citation วารสารวิจัยและพัฒนาระบบสุขภาพ ปีที่ 13 ฉบับที่ 1 กย-ธค 63 มค-เมย 63 en_US
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/6958
dc.description.abstract This research methodology was taken Quasi-Experimental designs. The study aimed to compare effect of Dialectical Mindfulness Practice Program on adaptation among bachelor degree students, pre-post experimental intervention. The samples were First year Bachelor Nursing Students of Western University, Buriram Campus in academic year 2018 who volunteer to be participants in the program to develop mindfulness. Total 76 cases recruited by Simple random sampling technique into experimental and control group and each group consist of 38 cases. The experimental group received Dialectical Mindfulness Practice Program for 4 days, 60 minutes daily, and different step for each day while control group without any treatment given. The experiment divided into 2 phases: pre and post intervention. Statistical analyzing data by frequency, mean, percentage and compare mean by Independent t- test, significant level set at .05 The results found that there was interaction between method and duration of experiment significantly (p < .05) The students given Dialectical Mindfulness Practice Program had average adaptation score at post intervention higher than the control group significantly (p < .05) Thus, conclusion support that Dialectical Mindfulness Practice Program was efficiency to enhance first year students of Western University, Buriram Campus on adaptation pragmatically. en_US
dc.language.iso th_TH en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.subject Dialectical Behavior Therapy Program,Adaptation,first year Nursing student en_US
dc.title ผลของโปรแกรมการฝึ กสติแบบวิภาษวิธีต่อการปรับตัวของนิสิตพยาบาลชั้นปี ที่ 1 en_US
dc.title.alternative The Effect of Dialectical Behavior Therapy Program on Adaptation in first year Nursing student en_US
dc.type Research en_US
dc.contributor.emailauthor thapach.ks@bru.ac.th en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics