ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

กระบวนการพัฒนาครูที่บูรณาการแนวคิดโครงงานฐานวิจัย ระบบพี่เลี้ยง และจิตตปัญญาศึกษา

Show simple item record

dc.contributor.author เทพพร, โลมารักษ์
dc.date.accessioned 2019-09-09T10:51:21Z
dc.date.available 2019-09-09T10:51:21Z
dc.date.issued 2018-09-30
dc.identifier.citation โครงการวิจัยกระบวนการพัฒนาครูที่บูรณาการแนวคิดโครงงานฐานวิจัย ระบบพี่เลี้ยง และจิตตปัญญาศึกษา en_US
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/5520
dc.description.abstract ABSTRACT The purpose of this research was to study the process of professional development integrated Research-based learning, Contemplative education, and Coaching and mentoring for in-service teachers. The population in this research was 40 teachers in Buriram Province. Research instruments were (1) Research-based learning, Contemplative Education, ad Coaching and Mentoring Observational form according to professional development programs, (2) behavior observational form according to indicator and standard to assess teachers’ learning management and performance competencies aligned with integrated Research-based learning, Contemplative Education, and Coaching and Mentoring Strategies. Mean and standard deviation were used for analyzing quantitative data. Content analysis was employed for analyzing qualitative data. The research findings revealed as follows: 1. In-service teachers can learn from participating in the professional development workshop. They also understand their roles of supervisor, role of teacher as learners in professional learning community. 2. In-service teachers understand how to integrate the process of professional development process integrated Research-based learning, Contemplative education, and Coaching and mentoring to develop their skills and competency in teaching and learning management. 3. Performance and competencies of teachers’ according to participate in the professional development workshop, skills and techniques in leaning management revealed that: 3.1 Behavior observational form according to indicator and standard to assess students’ learning management integrated RCC in 5 aspects of assessment--including self-ethics, professional ethics, ethics towards users, ethics towards society, and ethics towards co-professionals—were at the high level in all aspects of assessment 3.2 Behavior observational form according to indicator and standard to assess performance competencies aligned with integrated Research-based learning, Contemplative education, and Coaching and mentoring—including setting behavioral objective, learning design, assessment, and media/resources supported learning-- were at the high level in all aspects of assessment Keywords: Professional Development Process, Research-based Learning, Contemplative Education, Coaching and Mentoring, Integrated Instruction en_US
dc.description.sponsorship โครงการวิจัยนี้ได้รับการสนับสนุนจากสถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.language.iso th_TH en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.relation.ispartofseries โครงการวิจัยกระบวนการพัฒนาครูที่บูรณาการแนวคิดโครงงานฐานวิจัย ระบบพี่เลี้ยง และจิตตปัญญาศึกษา;
dc.subject กระบวนการพัฒนาครู โครงงานฐานวิจัย จิตปัญญาศึกษา ระบบพี่เลี้ยง การเรียนการสอนแบบบูรณาการ Professional Development Process, Research-based Learning, Contemplative Education, Coaching and Mentoring, Integrated Instruction en_US
dc.title กระบวนการพัฒนาครูที่บูรณาการแนวคิดโครงงานฐานวิจัย ระบบพี่เลี้ยง และจิตตปัญญาศึกษา en_US
dc.title.alternative Professional Development’ Process Integrated Research-based Learning, Coaching and Mentoring, and Contemplative Education for In-service Teachers en_US
dc.type Research en_US
dc.contributor.emailauthor tepporn.lm@bru.ac.th en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics