ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

การส่งเสริมโรงเรียนสุขภาพผู้สูงอายุที่เหมาะสมแบบมีส่วนร่วมของชุมชนท้องถิ่นด้วยการขับเคลื่อนตามฐานคิดการพัฒนาศัตวรรษที่ 21 ตำบลสวายจีก อำเภอเมือง จังหวัดบุรีรัมย์

Show simple item record

dc.contributor.author รวิฐา ทวีพร้อม, กิตติวินท์ เอี่ยมวิริยาวัฒน์, รพีพรรณ พงษ์อินทร์วงศ์ ,กิตติกร ฮวดศรี
dc.contributor.author รวิฐา ทวีพร้อม, กิตติวินท์ เอี่ยมวิริยาวัฒน์, รพีพรรณ พงษ์อินทร์วงศ์ ,กิตติกร ฮวดศรี
dc.date.accessioned 2021-06-19T05:30:35Z
dc.date.available 2021-06-19T05:30:35Z
dc.date.issued 2020-09-03
dc.identifier.citation การประชุมวิชาการระดับชาติ ราชมงคลสุรินทร์ ครั้งที่ 11 วิจัยและนวัตกรรมวิถีใหม่ ณ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล อีสาน วิทยาเขตสุรินทร์ en_US
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/7555
dc.description.abstract A study on the promotion of the potential of suitable elderly school participation. Of the local community With the development of the 21st century development, Sawaijeek Sub-district, Muang District, Buriram Province. 1. To analyze the potential of the elderly school in Sawaijeek Sub-district, Muang District, Buriram Province. 2. To study the needs of elderly students in Sawaijeek Sub-district, Muang District, Buriram Province. 3. To find ways to promote the capacity of the elderly school That is appropriate with the participation of local communities in Sawaijeek Sub-district, Muang District, Buriram Province. The participatory action research method was used as a participatory action research project Qualitative Research and Quantitative Research and Development Using both research tools. Observation, Questionnaire, Indepth Interview, and Focus Group to collect data. It was analyzed by descriptive briefing as a point to promote and find ways to promote the potential of the elderly. Appropriate participation of local communities. The main target groups are related to research issues. There are 3 groups: 1. Representatives from the group who initiated the establishment of the Elderly School 1 person. 2. Elderly students in Sawaijeek Sub-district 42 person. 3. Representatives from various groups in the community. The potential of the Elderly School 35 person. The results of the research were as follows: 1. The elderly school in Sawaijeek Sub-district Have the potential to be developed to upgrade to a model elderly school This is due to the strong leadership potential, suitable location, continuous budget support, volunteer lecturer from various sectors, the elderly in the community themselves who are in harmony with each other. Regularly interested in participating in school activities for the elderly. 2. Most of the elderly students demand a form of learning activities that are consistent with the 21st century development thinking, except for foreign languages. And the use of technology in daily life 3. Promoting the potential of schools for the elderly in Sawaijeek Sub-district To have more potential Must begin with the establishment of a steering committee Including Advisory Committee, Operational Support Committee, Executive Committee And volunteer lecturer To come together to define courses, activities, regulations And image of the elderly school. en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.subject การส่งเสริมศํกยภาพ โรงเรียนผู้สูงอายุ นักเรียนผู้สูงอายุ การมีส่วนร่วม en_US
dc.title การส่งเสริมโรงเรียนสุขภาพผู้สูงอายุที่เหมาะสมแบบมีส่วนร่วมของชุมชนท้องถิ่นด้วยการขับเคลื่อนตามฐานคิดการพัฒนาศัตวรรษที่ 21 ตำบลสวายจีก อำเภอเมือง จังหวัดบุรีรัมย์ en_US
dc.title.alternative Promoting potentual of appropriate elderly schools with the local community 's participation based on development concepts in the 21st century in Sawagjeek Sub distick Muang District Buriram Province en_US
dc.type Article en_US
dc.contributor.emailauthor rapheephan.pi@bru.ac.th en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics