ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

การออกแบบกิจกรรมการจัดการเรียนรู้ตามแนวทางสะเต็มศึกษา ของนักศึกษาครูวิทยาศาสตร์ทั่วไป

Show simple item record

dc.contributor.author เทพพร, โลมารักษ์
dc.date.accessioned 2019-09-09T09:34:16Z
dc.date.available 2019-09-09T09:34:16Z
dc.date.issued 2562-09-30
dc.identifier.citation โครงงานวิจัยนี้ได้รับการสนับสนุนจากทุนอุดหนุนการวิจัยภายในคณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ ประจำปีงบประมาณ 2562 en_US
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/5502
dc.description.abstract ABSTRACT The purpose of this research was to (1) monitor an in-service science teacher’ competencies’ levels of teaching and skills after implementing professional development instructional program integrated STEM (2) how a in-service science teacher use his knowledge and skills for planning and developing STEM lesson? The research findings revealed that the integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) were highly recommended to use for developing in-service science teachers’ teaching competencies and skills in 21st century. From experts’ evaluation, the results indicated that competencies’ levels of teaching and skills in 21st century in teaching and learning management of in-service science teachers was achieved as approaching proficient level (Mean = 2.76, S.D.=0.32) in 5 aspects including --planning for STEM instruction, classroom environment and STEM classroom learning management, Strategies for encouraging student to learn effectively, feedback and assessment, and Teaching Reflection—with approaching proficient level of assessment. The results of achievement score indicated that the score on science content knowledge after implementing the integrated STEM program was higher than the criterion score of 80%. Keywords: Professional Development Program, STEM education, Competencies and skills of teaching and learning management en_US
dc.description.sponsorship Buriram Rajabhat University, Faculty of Education en_US
dc.language.iso th_TH en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.relation.ispartofseries โครงการการออกแบบกิจกรรมการจัดการเรียนรู้ ตามแนวทางสะเต็มศึกษาของนักศึกษาครูวิทยาศาสตร์ทั่วไป;
dc.subject โปรแกรมพัฒนานักศึกษาครู สะเต็มศึกษา ทักษะด้านการออกแบบการจัดการเรียนรู้ Professional Development Program, STEM education, Competencies and skills of teaching and learning management en_US
dc.title การออกแบบกิจกรรมการจัดการเรียนรู้ตามแนวทางสะเต็มศึกษา ของนักศึกษาครูวิทยาศาสตร์ทั่วไป en_US
dc.title.alternative Designing of STEM Learning Activity of Pre-service Science Teacher en_US
dc.type Research en_US
dc.contributor.emailauthor โลมารักษ์ en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics