ระบบคลังข้อมูลทางวิชาการ BRU

ความต้องการและปัญหาในการสื่อสารภาษาอังกฤษของอาสาสมัครนานาชาติที่ ค่ายอาสาต่างประเทศ

Show simple item record

dc.contributor.author กัญจน์ชญา, อภินันทศรีธนัช
dc.date.accessioned 2020-08-18T02:57:43Z
dc.date.available 2020-08-18T02:57:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.bru.ac.th/xmlui/handle/123456789/6767
dc.description.abstract การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความต้องการและปัญหาในการสื่อสารภาษาอังกฤษของอาสาสมัครนานชาติในที่ทำงานในค่ายอาสาต่างประเทศ การสำรวจครั้งนี้มุ่งเน้นไปที่อาสาสมัครนานาชาติจำนวน 30 คนที่ใช้การสื่อสารภาอังกฤษ สำหรับ การฟัง การอ่าน การพูดและการเขียนเพื่อสื่อสารกับผู้คนในการทำงาน กลุ่มตัวอย่างเป็นอาสาสมัครมาจากโครงการต่างๆ และประเทศที่แตกต่างกัน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสอบถามที่ประกอบด้วยความต้องการและปัญหาที่อาสาสมัครต้องเผชิญในการสื่อสารภาษาอังกฤษ หลังจากนั้นนำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่าอาสาสมัครนานาชาติมีความต้องการที่จะพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารในการทำงานอยู่ในระดับสูง จากการวิเคราะห์สามารถจัดเรียงตามลำดับจากมากไปหาน้อยได้ดังนี้ การฟัง การเขียน การพูด และการอ่าน ตามลำดับ อนึ่ง ยังพบปัญหาในการสื่อสารภาษาอังกฤษอยู่ระดับสูง พบปัญหาทักษะการเขียนมากที่สุด รองลงมา คือ การฟัง การพูด การอ่าน ตามลำดับ en_US
dc.description.abstract The research aimed to survey needs and problems in English communication of international volunteers at work camp oversea. This survey focused on thirty international volunteers who have used English communication to listen, read, speak, and write to communicate with people in their routine work. They came from different voluntary projects and countries. The research instrument employed in the study was a set of questionnaires which comprised of the needs and problems they faced about English communication. The collected data were analyzed by using frequency, percentage, mean, and standard deviation. The finding revealed that the international volunteers need to improve English language skills in order to communicate in their routine work at a high level which can be put in order from the most to the least as follows: listening, writing, speaking and reading, respectively. In addition, they faced the ploblems when communicate with people at a high level in which writing skill is the most problematic, followed by listening, speaking and reading, respectively. en_US
dc.language.iso th_TH en_US
dc.publisher มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ en_US
dc.subject ความต้องการและปัญหาในการสื่อสารภาษาอังกฤษของอาสาสมัครนานาชาติที่ ค่ายอาสาต่างประเทศ en_US
dc.title ความต้องการและปัญหาในการสื่อสารภาษาอังกฤษของอาสาสมัครนานาชาติที่ ค่ายอาสาต่างประเทศ en_US
dc.title.alternative Needs and Problems in English Cpmmunication of International Volunteeers at Work Camp Overseas en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.level Master's Degree en_US
dc.degree.name Master of Arts en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics